Salgsbetingelser

Salgsbetingelser for Specula Eyewear

Sist oppdatert: 01.10.25

Disse salgsbetingelsene gjelder for alle kjøp gjort i nettbutikken til Specula Nordic AS (org.nr 936097324) på www.specula.no.

Generelt

Ved å gjennomføre et kjøp hos oss aksepterer du disse betingelsene. Vi følger norsk lovgivning, inkludert forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.

Bestilling

Når du bestiller varer i vår nettbutikk, mottar du en ordrebekreftelse på e-post. Avtalen anses som bindende når bestillingen er registrert i vårt system. Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger ved skrivefeil, lagerfeil eller tekniske problemer.

Priser og betaling

Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vises før bestillingen bekreftes. Vi tilbyr sikre betalingsløsninger gjennom våre partnere (f.eks. Klarna, Vipps og Stripe). Vi lagrer ikke kortinformasjon.

Levering

Vi leverer varer til adresser i Norge (og eventuelt andre land hvis oppgitt i nettbutikken). Leveringstiden er normalt 2–7 virkedager. Dersom varen er utsolgt eller levering forsinkes, vil du få beskjed så snart som mulig.

Frakt

Fraktkostnader legges til prisen på produktet dersom ikke annet er oppgitt. Gratis frakt kan gjelde for bestillinger over et visst beløp – dette oppgis tydelig i nettbutikken.

Angrerett og retur

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. Varen må returneres i original stand og emballasje. Ved retur refunderes kjøpesummen innen 14 dager fra vi mottar varen. Returkostnader bæres av kunden, med mindre returen skyldes feil fra vår side.

Reklamasjon

Hvis du oppdager feil eller mangler ved varen, har du rett til å reklamere i henhold til norsk forbrukerkjøpslov. Ta kontakt med oss på knut@specula.no så hjelper vi deg med videre prosess. Husk å oppgi ordrenummer.

Personvern

Vi behandler personopplysninger i tråd med vår personvernerklæring. Opplysninger deles kun med nødvendige tredjeparter (f.eks. betalings- og fraktleverandører).

Tvister

Eventuelle tvister løses etter norsk lov. Dersom du er forbruker, har du rett til å klage via Forbrukerrådet eller Forbrukerklageutvalget.